Reaal start groot commercieel offensief

dinsdag, 22 april 2008

Reaal Verzekeringen brengt 21 nieuwe producten op de markt. Deze productpropositie is het resultaat van de overname van Axa/Winterthur. Reaal kondigde twee jaar geleden bij de beursgang al aan met name te willen groeien in het verzekeringssegment. Voor elk product van Reaal, Axa en Winterthur is de sterkste propositie opgenomen in het nieuwe assortiment en aangevuld of verbeterd. De producten zijn vervolgens gecombineerd tot één pakket.

Reaal heeft een sterke positie op het gebied van beleggingsverzekeringen, Axa op het gebied van arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Alle arbeidsongeschiktheidsverzekeringen van Axa zijn naast de AOV-producten van Reaal overgenomen in het nieuwe assortiment. Hetzelfde geldt voor UNIM AOV, die is bedoeld voor zelfstandige ondernemers en vrije beroepsbeoefenaars met een hoog inkomen en een hoog opleidingsniveau, die werkzaam zijn in een medisch, commercieel en/of administratief beroep.

Van Axa wordt verder het Goodlife® -concept in het nieuwe assortiment opgenomen. Hiermee kan het intermediair een direct ingaande lijfrente aanbieden in combinatie met een uitgestelde lijfrente. Tevens is een aantal belangrijke zakelijke schadeproducten overgenomen. Vanuit Winterthur zijn de Bromfiets-, Pleziervaartuig- en Windex/traditionele Levensverzekeringen opgenomen in het productassortiment.

Reaal zal de nieuwe propositie bij het intermediair introduceren via een mailing, waarin de belangrijkste wijzigingen voor het intermediair zijn opgenomen. Het nieuwe productassortiment is in alle offertesoftware direct geïntegreerd beschikbaar. In de afgelopen weken zijn de Reaal en Axa/Winterthur-intermediairs geïnformeerd over de nieuwe verkooporganisatie en het verkoopteam in hun regio. Voor vragen over het nieuwe productassortiment kunnen ze bij de accountmanager van hun verkoopteam terecht.

(bron: InFinance)

« Terug naar nieuwsoverzicht